Uyutan Öneriler ve Tüyolar

KİLO VERMEK İÇİN İYİ BİR UYKU NEDEN ÖNEMLİ?

Kilo vermek bir hayli zor bir süreç. İyi bir gece uykusu çekmiyorsanız, meydan okuma da bir o kadar büyük. Peki iyi bir uyku kilo vermek için ne kadar önemli?

Kilo vermek bir hayli zor bir süreç. İyi bir gece uykusu çekmiyorsanız, meydan okuma da bir o kadar büyük. Yorgunsanız, egzersiz yapmak veya sağlıklı yiyecek hazırlamak için enerjiniz olmayacak. Peki iyi bir uyku kilo vermek için ne kadar önemli?

Bazı yeni çalışmalar, uykunun daha iyi yiyecek seçimleri yapabilmemiz için önemli bir rol oynadığını gösteriyor. Dolayısıyla, irade gücünüz ve egzersiz yapmak için zamanınız yoksa, belki de en iyi yapacağınız şey iyi uyumayı öğrenmek. Bunun nedeni ise açlık hormonu.

Uyku, açlık hormonu düzeylerini azaltabilir

2010 yılında, bir çalışma ile araştırmacılar insanların daha yüksek düzeyde açlık hormonuna sahip olduklarında, tatlı ve abur cubur yemeye daha istekli olduklarını buldu. Bilim adamı Tony Goldstone, ise konu ile ilgili olarak, “Açlık hormonunu engellemek için bir ilaç bulabilirsek, yüksek kalorili gıdalar için istekleri azaltabileceğimizi ve insanların kilo vermesine yardımcı olabiliriz” dedi.

Ama uyumak hap almaktan daha iyi hissetmez mi? Bir başka çalışma ile uykunun açlık hormonu düzeylerinin azaltılmasında etkili olabileceğini bulundu. Louisiana Eyalet Üniversitesi’nden araştırmacılar, uyku ve egzersiz gibi stres yönetimi tekniklerinin hem açlık düzeylerini hem de onlarla birlikte gelen istekleri azaltmaya yardımcı olduğunu öne sürüyor.

Yetersiz uyku, daha fazla abur cubur yemeye neden oluyor

Ancak, uyku ve gıda alımı arasındaki en güçlü bağlantı, Roosevelt Hastanesi ve New York’taki Columbia Üniversitesi araştırmacıları, uykudan mahrum bırakılmış insanların MR taramalarını incelediğinde ortaya çıktı. Araştırmacılar, insanlar yeterince uyumadığında, daha fazla abur cubur istediklerini keşfettiler.

Kilo vermek için daha iyi nasıl uyunur?

Çevrenizi değerlendirin

Geceleri tam sekiz saat uyuyamıyorsanız, umutsuzluğa kapılmayın. Miktardan daha önemli olan şey aslında uyku kalitesi. Sadece sekiz saat boyunca uzanmanız sekiz saat uyuduğunuz anlamına gelmiyor.

Daha iyi bir uyku için tavsiyesi, çevrenizde birkaç basit değişiklik yapın. Bir televizyondan gelen ışık veya gürültü gibi dikkat dağıtıcıları en aza indirin.

Bir bilinçaltı dikkat dağınıklığı oluştururken, yatağınızın yanında elektronik eşyaları şarj etmeyin. En iyi uyku duruşuna ulaşmak için yüksek kaliteli bir yatak seçin.

Gece saatlerinde atıştırmayın

Vücudumuzun uykuya doymadığı zaman başka bir biçimde enerji arıyor: Yemek! İnsanlar yorgun olduklarında aşırı yeme eğiliminde oluyor.

Ancak, yatmadan önce gerçekten küçük bir atıştırmalık ihtiyacınız varsa, tipik çikolata ikramını geçip yulaf ezmesi gibi bir karbonhidrat tüketmeniz gerekebilir. Bu yiyecekler sizi daha uzun bir süre tatmin edecek.

Uyku alışkanlıklarınıza uyun

Vücudunuza enerji depolamak için uyku döngünüze önem gösterin. Bu günlük alışkanlıklarınızı ayarlamak anlamına gelebilir. Örneğin, bazı insanlar gece geç saatlerde egzersiz yapmanın iyi bir gece uykusuna zarar verdiğini düşünür.

İyi uyumayı öğrenerek sağlığınızın başka yönlerine yatırım yapmak için ihtiyaç duyduğunuz enerjiyi kazanabilirsiniz. İştahınızın da bu süre içinde azaldığını görebilirsiniz.

Kaynak

Önerilen Yazılar

Yorum Yok

    Yorum Bırakın