Uyutan Öneriler ve Tüyolar

Rahat Uyku İçin DekorasyonTavsiyeleri

Rahat Uyku İçin Rahat Yatak Ve Rahat Oda

Uyku kalitesi, yaşam kalitenizi birinci dereceden etkiler. Bunun için, kaliteli uyku elemanlarına sahip olmanız gerekiyor. Uyku elemanları olarak anılan eşyaların başında baza, yastıklar, yatak, şilte, alez ve yorgan geliyor. Ancak kaliteli ve rahat bir uyku için bunlar yeterli değil. Tercih ettiğiniz yatak ne kadar rahat olursa olsun, çeşitli normlara uymayan bir odada kaliteli bir uyku süreci geçirmeniz neredeyse imkansızdır. Kaliteli uyku için yatak odanızın ses ve ışıktan arındırılmış olması ilk şart. Peki rahat uyku için yatak odanızda başka ne gibi değişiklikler yapabilirsiniz? İşte rahat uyku için dekorasyon tavsiyeleri listemizle bu sorunun yanıtını vermeye çalışacağız.

Gürültü Ve Işık Yok

İlk olarak insan vücudunun ışığa karşı sandığınızdan çok daha duyarlı olduğunu bilmeniz gerekiyor. Karanlık ve düşük ışık, vücudunuzda melatonin adlı bir hormonun salgılanmasına neden olur. Bu hormonun görevi, vücudunuza yatma vaktinin geldiğini hatırlatmaktır. Önceki içeriklerimizden “uykuya yardımcı olan gıdalar” başlığı altında yoğun olarak melatonin içeren süt ve süt ürünlerinden bahsetmiştik. Aynı şekilde loş ve karanlık bir oda da melatonin salgılamanıza yardımcı olur. Bu yüzden daha rahat ve kaliteli uyku süreci için cep telefonu gibi ışık kaynaklarını kendinizden uzaklaştırmalısınız. Gürültü ve ses kirliliğinin uyku sürecini nasıl baltaladığını ise uzun uzun anlatmaya gerek yok. Rahat uyku için dekorasyon tavsiyeleri listemizin ilk sırasında yatak odanızın veya uyku alanınızın gürültü ve ışıktan arındırılması ilk sırada geliyor. Çünkü yatak odanız veya uyku alanınızda bu şarta uymazsanız, diğer unsurları yerine getirmek pek de işinize yaramaz.

Oda Sıcaklığı Ve Havalandırma

Kaliteli bir uyku süreci için en çok dikkat etmeniz gereken ikinci konu ise havalandırmadır. Uyku sırasında yaşanacak bir solunum güçlüğü uyku apnesine neden olarak uykunun bölünmesine neden olabilir. Bu yüzden uyku alanının iyi havalandırılmış olması son derece önemlidir. Toz, alerjen ve maytlara karşı yorgan, yatak, yastık ve yatak örtüsü gibi uyku elemanlarının da temiz ve steril olması son derece önemlidir. Nefes alan bir yatak yüzeyi, solunum yoluyla vücudunuza girecek tüm bu alerjenleri önleyecektir. Yine uyku alanının mevsim normallerine göre ayarlanması gerekir. Aşırı sıcak veya soğuk uyku alanı her zaman uykunuzu bölme riski taşır.

Dağınık Yatak Odası / Uyku Alanı Uykunuzu Bölebilir…

Yatak odanızın veya uyku alanınızın dağınık olması da kaliteli uyku sürecini baltalayan bir başka etmendir. Eğer odanın dağınık veya düzenli olmasının uykuyu etkilemediğini düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. Uyku alanı düzeni, kaliteli bir uykunun anahtarıdır. Maryland Üniversitesi Sağlık Okulu profesörü Dr. Emerson Wickwire, uyku ve insomnia üzerine yaptığı araştırmalar sonucunda uyku alanındaki fiziksel dağınıklığın mental dağnıklığı tetiklediğini belirtiyor.

Duvar Rengi Veya Aşırı Karışık Duvar Kağıdı…

Renklerin insan psikolojisi üzerindeki etkisi yadsınamaz. Söz konusu uyku olunca da durum pek değişmiyor. Eğer kırmızı, sarı veya turuncu gibi sıcak renklere sahip bir yatak odası duvarınız varsa, belki de renk seçimini tekrar değerlendirmeniz gerekebilir. Renkler, insan psikolojisini birinci dereceden etkiler. Sıcak renkler olarak bilinen kırmızı, sarı ve turuncu gibi renkler sizi sakinleştirip uykuya hazırlamak şöyle dursun, uykunuzu da kaçırabilir. Bu yüzden yatak odası veya uyku alanında daha çok yeşil, mavi, beyaz gibi renklere ağırlık verebilirsiniz. Yine mat duvar rengi, daha sakin ve huzurlu bir uykunun garantisi olabilir. Elbette çalışma odası gibi bir mekan için kırmızıyı rahatlıkla tercih edebilirsiniz.

Aynı şekilde şaırı girift ve karışık desenli duvar kağıtları da gözlerinizi ve zihninizi yorar. Üstelik bu aşırı girift ve karışık duvar kağıtları da psikolojinizi olumsuz yönde etkiler. Bu yüzden uyku alanınızda, yatak odanızda mat ve hafif tonlara yer vermeye özen gösterin. Aynı durum yatak örtüsü seçimi için de geçerli.

İdeal Uyku Alanı Boyutu

Eğer uyku alanınızda bulunan yatak odanızın büyük bölümünü kaplıyorsa ve sizin için hareket edecek çok fazla alan yoksa odadaki hava sirkülasyonu ve rahatlığınız ortadan kalkabilir. Bunun için seçtiğiniz yatak modelinin çok büyük olmamasına dikkat etmelisiniz. Hava sirkülasyonu ve konfor için yatak odanızda yeterli alan bulunmasına dikkat edin. Geniş ve ferah bir odada uyumak, uyku sürecinizi sandığınızdan çok daha fazla oranda etkiliyor.

Doğal Işık Ve Yapay Işık

Işığın uyku üzerindeki etkisinden daha önce de sık sık söz etmiştik. İnsan vücudu ışığa duyarlıdır. Cep telefonu, lamba, bilgisayar veya televizyon ekranından gelebilecek ışık, vücudunuzun tam olarak uyku sürecine dahil olmasını engelleyecektir. Bu yüzden uyku alanınızda ışıktan uzak durmalısınız. Ancak kaçınmanız gereken sadece yapay ışık kaynakları değildir. Aynı şekilde oda penceresinden odanıza giren ışık da her ne kadar doğal olsa da uykunuz üzerinde aynı etkiyi yapar. Peki uyumadığımız zamanlarda da yatak odası veya uyku alanımızı doğal ışıktan korumalı mıyız? Uyumadığınız süre boyunca doğal ışığın pencerelerden süzülmesi yatak odanızın daha ferah ve aydınlık görünmesini sağlayacaktır. Bu yüzden uyumadığınız sürelerde doğal ışığın odanızı aydınlatmasında bir sakınca yok.

Ayna Etkisi

Ferah ve geniş bir ortamın uyku üzerindeki pozitif etkisinden rahat uyku için dekorasyon tavsiyeleri listemizin başında söz etmiştik. Eğer yatak odanız küçükse ve onu genişletmenin pratik yollarını arıyorsanız aynaları kullanabilirsiniz. Ayna, sihirli bir şekilde odanızı büyütmez ancak daha ferah görünen bir alan derinliği yaratır. Yani odanız nispeten daha ferah ve aydınlık görünür. Elbette uyku alanı veya yatak odanızda bu tavsiyenin işe yaraması için aynı zamanda odanızın ışıklandırmasına da dikkat etmelisiniz.

Az Eşya, Az Sorun

Son yıllardaki dekorasyon trendleri ve Feng Shui gibi felsefeler de az eşyanın daha az soruna yol açacağı konusunda hemfikir. Rahat bir uyku için dekorasyon önerileri listemizin ilk sıralarında bahsettiğimiz “dağınıklık” maddesini hatırlayın. Az eşya, daha ferah bir uyku alanı sağlamakla kalmaz aynı zamanda uyku alanı veya odanızın dağınık kalma riskini düşürür. Bu yüzden daha ferah ve rahat bir uyku için yatak odanızda fazla eşya tutmamaya özen gösterin.

 

 

 

 

 

Önerilen Yazılar

Yorum Yok

    Yorum Bırakın