Uykuya ve Rüyalara Dair Bilimsel Gerçekler

Uykusuzluğa İyi Gelen Şaşırtıcı Besinler!

Yemek yemeyi hepimiz çok seviyoruz, uyumayı ise daha da çok! Peki size tadı hiç de fena olmayan bazı yiyeceklerin uykusuzluk probleminize de iyi geleceğini söylesek?

Uyku düzeninizi yoluna sokarken, ağızınızın tadını yerine getirecek besinleri sizler için araştırdık:

Kiraz

İçeriği nedeniyle melatonin salgılamanızı sağlayan kiraz rahat bir uyku çekmenize yardımcı oluyor. Kirazın mevsimi şu sıralar geçmiş olsa da, aklınızın bir köşesinde hem yatmadan iki saat önce hem de gün içerisinde bol bol tüketmek bulunsun!

Marul

Marul içeriğindeki laktamaz ve phytonutrient ile ağrıyı hafifletirken ve kasların gevşemesine de yardımcı oluyor. Salatasını yapamasanız bile yatmadan önce bir miktar tüketerek sağlıklı bir uykuya kavuşabilirsiniz.
Ceviz

Ceviz uyku döngüsünü düzenleyen melatonin içerdiğinden iyi bir uyku çekmenize yardımcı olacak lezzetli bir seçenek. Ek olarak ceviz, vücudunuzdaki triptofanların melatonine dönüşmesine de yardımcı olarak sizi tatlı bir uykuya hazırlıyor.
Badem



Badem içeriğinde bol miktarda bulunan magnezyum ile depresyonu frenleyerek, stresi uzaklaştırıyor. Ayrıca bu harika besin; kolestrolünüzü ve kan şekerinizi düzenleyerek; beyin aktivitelerinizi artırıyor bizden söylemesi!

Muz

Artık herkes tarafından ulaşılabilir bir meyve olan muz, kasların gevşemesini sağlayan magnezyum ve potasyum gibi iki minerali içeriyor. İyi bir triptofan kaynağı olan muzu, yatmadan bir veya iki saat önce tüketin ve güzel bir uykunun tadını çıkarın.

Bal

Çalışkan arıların bizler için hazırladığı bal, insülin seviyenizi yükselterek, triptofanın beyninize daha rahat ulaşmasını sağlıyor. Bu nedenle yatmadan önce aç karnına yutacağınız bir kaşık bal uykusuzluğa iyi geliyor. Eğer boş midem için fazla tatlı derseniz bir bardak papatya çayının içine karıştırarak içmenizi öneririz.

Süt

Yatmadan önce içeceğiniz bir bardak ılık süt, içeriğindeki kalsiyum sebebiyle kasların rahatlamasını sağlıyor…Buna ek olarak melatonin üretimini düzenleyerek stresi engellerken, vücudunuzda yarattığı serotonin öncülü olan triptofan amino asidi ile mutluluk hormonu salgılanmasına yardımcı oluyor.

Önerilen Yazılar

Yorum Yok

    Yorum Bırakın